2007. szeptember 17.

Mi van a VoIP-pal?

Szóval, nagy büszkén említettem korábban, hogy VoIP-ot tesztelhetek. A lehetőség azonban nagyon elméleti. A szükséges felhasználói accountot megkaptam, a beállítások egy-két pici eltéréssel a leírásnak megfelelően meglett. A leírás szerint azonban nem Pantel hozzáférési pontot, hanem az itthoni hálózatot állítottam be a Pantel internet telefónia használatára. Elméletben más wi-fi kapcsolatokkal is működnie kell, de egy esetben sem sikerült hívást indítani.



Eleinte arra gyanakodtam, hogy azért nem működik a VoIP hívás lehetősége, mert itthoni hálózat rejtett - ezt elég rosszul ismeri fel a telefon, gyakran nem is csatlakozik - de a tesztelés céljából ezt átállította a kedvesem és úgy sem működött.

Egyébként így néz ki a telefon főképernyője, mikor a VoIP telefonálási lehetőség a rendelkezésre áll:



Azt kiderítettem, hogy csak belföldi vezetékes telefonszámokat lehet hívni, de az sem elképzelhetetlen, hogy CSAK Invitel számokat lehet hívni - ezt még nem próbáltam, itthon old school Matáv vonal van - az is csak az internet miatt - mi még a meztelen ADSL előtt köttettük be a netet.

A Nokiának jeleztem a problémát, ígérték, hogy majd valaki felhív, de még senki sem keresett, biztos nagyon elfoglaltak :-D. De reménykedem, hogy mégis hívnak.

Nincsenek megjegyzések: