2008. május 22.

Ezek az .nbu fájlok

Az történt, hogy az E65-ösről nagyon csúnyán lejött már a "bőre", a Nokia Pr ügynöksége meg felajánlotta, hogy kicserélik a készülék előlapját. Lementettem mindent a Nokia PC Suite alkalmazásával, a telefon számaimat - már amennyi elfért - a SIM kártyára is kimentettem a biztonság kedvéért. A cseretelefon egy N82-es, érdekes darab, az biztos. Mikor megkaptam a dobozt nem ellenőriztem le, hogy van-e benne adatkábel vagy headset, így nem is volt benne, az előző tesztelő kifelejtette. Ez eléggé áthúzta számításaimat, mert azt terveztem, hogy a telefonszámokat meg minden egyéb dolgot a kábellel teszem át az új telefonra. Mivel a Bluetooth usb dongle-t a tolvaj bácsi elvitte, a régi Dell gép ilyen beépített funkcióval nem bír, más eszköz, melyen működne a PcSuite nincs a házban, szóval meg kell várnom az egy hetet, és akkor majd hozzájutok adataimhoz.

De a kis ördög elkezdett motoszkálni a fejembe, mert kell lennie valaminek, ami ezeket az -nbu fájlakat valahogy megnyitja. Két alkalmazást is találtam: az egyik az ABC Amber NBU Converter, ami ingyenes, de ami sajnos csak a szöveges üzeneteket és a hozzájuk tartozó telefonszámokat nyeri ki a .nbu fájlból.

Van egy fizetős szoftver is, Nokisms, ami 22,5 dollár - olcsóbb az USB dongle akkor -, a kipróbálható verzió pedig csak korlátozott számú dolgt nyer ki a telefonból: 50 telefonszám, SMS, naptárbejegyzés, jegyzet, 30 fájl, 20 bookmark. Ennyi. Ha tudtok valamilyen megoldást erre, akkor szívesen fogadom a tippeket. Illetve kibírom azt az egy hetet, a fontos számok úgyis megvannak. (Ilyenkor derül ki, hogy a telefonkönyved 80 százaléka haszontalan bejegyzésekkel van tele.)

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Nekem még az ABC convertere sem működik. Meg sem nyitja a 6070-ről letöltött NBU-imat. Írtam nekik, h szar, el is küldtem az egyik fájlomat, de aztán nem válaszoltak. Én úgy használom a "Noki"-t, hogy letörlöm, amit kimentett :) és akkor így fokozatosan kimenti nekem az összeset. Bár ez elég gány, balkáni módszer, de nem találtam hozzá serialt sehol, így meg...

Névtelen írta...

Szervusz!
A te példádon keresztül próbálkozom én is régi adataim visszaszerzésével, de egyenlőre nem sok sikerrel. Hogyan törlöd le a már kimentett 30 számot?
Köszi előre is.

Sanyi

Névtelen írta...

hasonlo cipoben jarok, a pcsuite az nbu filebol nem birja visszarakni a neveket. nokia support azt mondta h csak ua keszulekre lehet..., nalam a tipusa ua, de a keszulek nem.
valakinek egyeb otlet?

Endre írta...

Hello! Use your NbuExplorer program! This V-card format conversion, which is recovered and used it for useful information.

Endre írta...

Helló! Használjátok az NbuExplorer programot! Ez V-card formátumba konvertál, ami már használható és kinyerhető belőle a hasznos információ.