2009. június 10.

Apple vezeték nélküli billentyűzet és Nokia

Miközben nagy volt a pocakom és még tudtam írogatni, de már nem tudtam ülni széken és az ágyban kellett feküdnöm és a kezeim már nem érték el a laptop billentyűit, nos akkor Tibi vásárolt nekem ajándékba egy vezeték nélküli Apple-s billentyűzetet. Meg kellett születnie Áronnak ahhoz, hogy a Bluetooth-os vezeték nélküli billentyűzetet a telefonnal akarjam párosítani. Sikerült is, a következő lépéseken kell végigmenni:

1. Töltsük le a Nokia Wireless Keyboard nevű alkalmazását. Az alkalmazást a Nokia vezeték nélküli billentyűzeteire találták ki, de működik az Apple billentyűzetével is. Mobiltelefonról ezt az alkalmazás a Menü/Web menüponthoz kell menni, ott a Nokia for Business menüponthoz kell menni, ami elirányít a nokia.mobi oldalra, ahol a Letöltések/Alkalmazások helyen lehet a Wireless Keyboard applicationt letölteni.

2. Telepítsük, majd indítsuk el a Wireless Keyboard alkalmazást.

3. Be kell kapcsolni a vezeték nélkül billentyűzetet, a zöld gomb villog. (Én előzőleg a laptopommal használtam, onnan el kellett választani ahhoz, hogy a telefon fel tudja ismerni. Ugyanakkor el is neveztem ezt az eszközt, hogy a telefonnal ne a kedvesem gépére vagy telefonjára, hanem a billentyűzetre csatlakozzak.)

4. Az alkalmazásban az Opciók/Find keyboards menüpontot keressük meg.



5. Miután a listában megjelenik a billentyűzet, a Select gombot válasszuk meg.

6. Ezek után valamikor gyorsan be kell adni a billentyűzeten egy négy számjegyű kódot, legyen az 1111 vagy 0000 mindegy, csak jegyezzük meg, majd Enter. Ezt elvileg az előtt meg kell adni, hogy a rendszer kérné, de mindenképp kísérletezzünk vele kitartóan, nekem úgy hetedik-nyolcadik próbálkozásra jött össze.

7. A telefon is kéri majd a kódot, adjuk meg. A kapcsolat létrejött. Lehet billentyűket veregetni.


Nos, a gond mindezzel csupán az, hogy csak angol billentyűzet kiosztásban lehet használni a billentyűzetet, magyar ékezetes betűket nem lehet begépelni, hiába magyar kiosztású a billentyűzet. Pedig már örvendtem neki, hogy a nagy laptop helyett ezentúl csak a vezeték nélküli billentyűzetet kell csak cipeljem magammal - persze vele együtt a telefont is.

Nincsenek megjegyzések: