2007. július 26.

Freware for S60 3rd Edition

Tegnap este elkezdtem keresgélni egy olyan programot a telefonra, ami képernyőket ment le, hogy aztán azokat ide szépen fel tudjam tenni a weboldalra. A neten sok fizetős és kevés ingyenes program van, de ez az ingyenes program pont az, amit szeretnék.

Első körben a Mobiola Screen Capture nevű alkalmazást töltöttem le és telepítettem a telefonra. A program pénzbe kerül, a demo változat hét napig él, és egy alkalommal öt percig használható. A Mobiola szoftverének egyik felét a telefonra, másikat a számítógépre kell telepíteni. Nemcsak a képernyő képet menti le, hanem megjelenik a számítógépen az, amit a telefonon művelsz - ez mondjuk prezentációknál jól jöhet, bár az is elképzelhető, hogy van olyan kis drót, ami a kivetítőt egyenesen a telefonhoz kapcsolja. Ez a program túl sok volt nekem, így tovább kerestem és rábukkantam erre a blogra, ahol többnyire freeware s60 alkalmazások vannak felsorolva.

A Screenshot for Symbian OS nevű alkalmazást Anthony Prata nevű emberke fejlesztette unaloműzésképp, ingyenesen letölthető és kiválóan használható. A Nokia PC Suite-tal telepítettem a szoftvert. A programban beállítható, hogy az Edit és OK gomb megnyomásával lehet screenshotokat készíteni (Edit gomb az a ceruza jeles gomb a készülék jobboldalán), Edit és # vagy * gomb. Jpeg legjobb minőségtől a legrosszabbig, PNG, BMP és MBM formátumokban menti le a képet olyan néven, ami alapból screenshot-tal kezdődik, de ez megváltoztatható, oda ahova min mondjuk . telefonmemória vagy memóriakártya. Nekem nincs memóriakártyám, így telefonmemória maradt, legjobb minőségben jpeg-t mentek. A programot aktiválni kell, majd kilépünk onnan. Ha a kiválasztott billentyűkombinációt megnyomod, akkor kiírja, hogy Elmentve és a fájl neve. Ja magyar nyelvű az alkalmazás :-D - nyilván a telefon nyelvét veszi alapul, mikor telepítéskor automatikusan "eldönti" milyen nyelvű legyen.

Akkor itt vannak a legelső screen capture-ok. Magáról a Screenshot beállításairól nem tudtam képernyőket menteni :-D, ott nem működik.



3 megjegyzés:

mruser13 írta...

Koszi!

Vass Enikő írta...

kedves vagy, szivesen!!

Névtelen írta...

Hello.Az e65ömnél ha belépek a kamera menüpontba lefagy a telefon , ugyanezt megcsinálja néha az alkalmazások menüpontnál is.Segits légyszíves.Válaszod a Szuhii@hotmail.com ra várom.Előre is köszönöm.