2007. július 26.

Skype-ot a telefonra

Mivel a Skype symbianra még nem fejlesztett ki klienst, ezért a neten kezdtem el kutakodni, hogy mivel is tudnám ezt helyettesíteni. Ezt egyébként a második vagy harmadik napon megtettem, ez volt az első szoftver, amit telepítettem a készülékre. A fring weboldalán elkérték a telefon típusát - akkor még csak az E61-es volt a választható készülékek között, de most már ott van az E65-ös is. Megadtam mobilszámomat is, errefel ők elküldtek egy SMS-ben egy linket, amire rákattintva letöltöttem az alkalmazást - a telefon ekkor már az otthoni wi-fin lógott. Sajnos nem emlékszem mekkora a fring, de belefért.



Amiután telepítettem, akkor derült ki számomra, hogy nemcsak a Skype-ot tudom rajta majd használni, hanem az MSN Messenger felhasználók is megjelennek. Használata igen egyszerű: bejelöljük, hogy mely szolgáltatásokat kívánjuk használni, megadjuk a felhasználónevet, jelszót, és be is lép.



Ebből látszik, hogy SIP szolgáltató is csatlakoztatható. A SIP szolgáltatóknál a következők közül lehet választani:



Ha az Other menüpontot választjuk, akkor a felhasználónév és jelszó mellett a proxy címet kell megadni. Én a Neophone felhasználók táborába tartozom, tőlünk nem sikerült kicsikarni ilyen beállítást, nyilván a proxy cím, ami érdekel:



Ha már beléptünk a programba, akkor így ömlesztve jelennek meg a felhasználók, nem igazán tudjuk, hogy ki Skype-os és ki MSN-es, de szerintem nem is fontos. Árokszállási kolléga éppen MSN-es:





Az alkalmazásból az Exit-tel kiléphetünk, de ha csak mondjuk egy telefonszámot akarunk csevegés közben megnézni, akkor a Hide lehetőséget válasszuk. Most már az MSN-es kontaktokat is fel lehet hívni, a kapcsolat jól működik. Ez nagyon egyszerű, amikor online van az adott kapcsolat, vagyis zöld, akkor a zöld tárcsázási gombot megnyomjuk a billentyűzeten és hívja is.



Bevallom, először csak úgy mertem hívni a nővéremet Amerikából - a konferencia helyszínén volt wi-fi - hogy a telefont offline módba helyeztem. Működött, beszéltünk is vagy tíz percet. Akinek SkypeOut-ja, az így is telefonálhat vagy a fringe-nél vásárol perceket, akkor ott. Ez az Options menüpontból érhető el. Ezt nem használtam.

Nincsenek megjegyzések: