2008. február 21.

Mozifilm a mobilon

Oké, oké belátom, eléggé elszállt ötlet, hogy egy 240x320-as képernyőn feliratos mozit nézni, de amióta új és erősebb szemüvegem van, azt gondoltam, nekivágok és kipróbálom. Erre a lehetőségre cuppsalai :-) E65-ös tulajdonostársam hívta fel a figyelmemet, és azóta töröm a fejem, hogy mikor is próbálhatom majd ki.

Cuppsalai társam ajánlott programokat, így nem is keresgéltem másokat, az általa ajánlottakat próbáltam ki. A Lonely Cat Games által gyártott Smart Movie a legalkalmasabb programnak tűnt - fizetős, 25 euró körüli. Csak tűnt, mert kiderült, a demó változat eléggé korlátos. A program két részből áll: egyet a mobiltelefonra kell telepíteni, az a player vagyis lejátszó rész, a másikat a számítógépre (Windows) kell installálni, az pedig a kódoló rész.

Az alapbeállításokkal indítottam el a kódolást, semmit sem változtattam rajta, így egy 33 megás fájlat készített az 1,1 gigás moziból, 38 percet írt ki, nem mértem. (Egy átlagos PC-n dolgoztam, talán még az átlag aluli is, 1 Ghz-es Intel Celeron processzor, 512 Mb ram).

Sokmindent lehet állítani, erősíteni lehet a hangot, javítani a képélességen stb. Sajnos mivel demó változatról volt szó, a kép abszolút nem jött át, a hang viszont igen. És a felirat is.

Ja, a feliratokat, az srt fájlt egyszerűen a kódolt film mellé kell másolni. A lejátszó csinál egy saját mappát, a Video/SmartMovie, én ide másoltam az avit és az srt-t is.

Ekkor egy másik, ingyenes kódolóhoz folyamodtam. A PocketDivXEncoder - v0.3.60 találtam meg. Ennek a felülete sokkal jobban néz ki. Igazán ez Pocket PC-re csinál fájlokat, ám egészen jól testre szabható, a képernyő nagysága tetszés szerint állítható. Igazából elég sokat próbálkoztam vele, de végül hagytam a maximálisan elérhető méretet, ami 220x142 volt. A szoftver automatikusan felismeri, hogy van egy srt fájl is, ami hozzá tartozik, és vele együtt kódolja. Ez is kb. 40 perc alatt kódolja az 1,1 gigás fájlt, amiből 200 mega lett (nem mértem, de a 40 perc valamivel többnek tűnt - vagy csak türelmetlen voltam??). A program a lekódolt fájlt a régi fájl mellé menti el, _smartphone-t tesz a neve után. A kódoló ablakban kódolási prioritást is be lehet állítani, normál mellett magas és legmagasabb lehet. Ha a legmagasabbra teszem a prioritást, akkor a blogba már nem tudok írni semmit, annyira lelassulnak a többi folyamatok.

Ami a Playert illeti, nos annak a felbontása kicsit nagy, így a betűk eléggé kicsik. A Browse Files menüpontnál kell kezdeni, ott megjelennek az avi fájlok. Ha új fájlt mentettünk a memóriára - én memóriára dolgozom, hadd használjuk ki - akkor a Browse Files menüpont után a Menu következik, ahol a Rescan file system opcióval lehet majd aelolvastani az új fájlokat. Vagyis eléggé egyszerű. sajnos ez is korlátos, egy órát lehet lejátszani vele, ingyeneset egyelőre nem találtam.

A lejátszó screenshot-jait:




A kódoló screenshot-ja:



Lejátsz, vagyis filmek mobilon:


Nincsenek megjegyzések: