2008. január 3.

Sikerült! VoIP hívás Neophone-on!

Szóval sikerült! Ma próbálkoztam újból, mert ebben az irodában, ahol tartózkodom, van wi-fi hálózat, így hát ez magától értetődő volt, hogy ki kell próbálni. A Menü/Csatlakozás/Internetel. menüpontba kell menni. Előzőleg a Neophone beállításait már megadtam, itt meg azt kell mondani, hogy Csatlakozás szolg.-hoz. Itt megjelennek az elérhető wi-fi hálózatok, és ezeket a hálózatokat kell a szolgáltatáshoz csatlakoztatni. Miután ez megtörtént, azután a fő képernyőn megjelent az internettelefónia kis ikonja.

Előtte hívtam a bankom ügyfélszolgálatát, úgy hogy azzal próbálkoztam, és majd leestem a székről, mikor sikerült kapcsolni. Utánna kedvesemet hívtam mobilján, de az nem akart sikerülni. De hamar rájöttem miért: száma nemzetközi formátumban van elmentve a telefonkönyvben, +36-tal az elején. Miután 06-tal formáztam, már nem a hibaüzenet ugrott fel, hanem a hívás történt. Pár másodpercnek el kellett telnie, de azután kicsöngött és Tibi fel is vette. Sikerült a hívás!!!





11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratula! Nekem a Fring programocskával jön össze a SIP hivás a Voipdiscount elöfizetéssel.
Megprobáltam Yahoon felvenni veled a kapcsolatot, hogy megkérdezzem: Hallasz egy magasfrekvenciás bugást mikor a számok alatt világit a fény?(mint egy szunyog kb.) mmferko(kukac)hotmail.com ha van idöd egy rövid válaszra hálás lennék.
Ferkó

Vass Enikő írta...

Szia!
Igen van olyan idegesito vekony zugasa az en telefonomnak is telefonnak, amikor vilagit a billentyuzete, de csak akkor hallani ha nagyon csend van - mondjuk iroda, es annyira nem zavar... utanna olvastam masoknal is elofordult ez, es senki sem tudja miert.

minden jot
veniko

Névtelen írta...

Sziasztok!

Nokia E61i:
Nektek hogyan sikerül fringgel a hívás?

felhasználónév: 0621380XXXX@sip.neophonex.hu
jelszó: XXXXXXX
Proxy: sip.neophonex.hu

Na ilyenkor Neophone hálózaton belül tudok telefonálni, de máshová nem, más VoIP hálózatba sem, ha meg nem írom be a proxyt, akkor meg nem kapcsolódik a fring a sip-hez.

Skype-on keresztül lehet telefonálni és a Macrogate szolgáltatása is megy a telefon szoftverével, csak ez a Neophone nem, amitől meg is válnék, csak van néhány kártyám, amit le szeretnék telefonálni még. :)

Vass Enikő írta...

Hali!
En szemely szerint nem a fring-et használom a Neophone beállításra - azt csupán a Skype-ra meg a többi üzenetküldőre használom.

A SIP account beállításait a Menü/Eszközök/Beállítások/Csatlakozás menüpontnál a SIP-beállítások menüpontot kell keresni. Majd a Menü/Csatlakozás/Internetel. pontban beállítottam, hogy az otthoni wi-fivel használja.

A számokat, amiket hívok, nem nemzetközi formáttumban, hanem belföldi formátumban kell megadni - 061 es satobbi. Igy mukodik.

Remelem segitettem!

Ha sok a lebeszelendo kartyad segitek :-)!

Batka Manó írta...

Sziasztok! Szerettem volna a Fring-et telepíteni. Az User ID-hez beírtam hogy 3620 és a számomat. De próbáltam 0620-al is. Van aki azt írta, hogy "h" betűt kell eléírni. De sajnos így sem sikerült. Hogy kell? Mert így elkezdi regisztrálni, de 10 perc után sem történik semmi. Köszönöm!

Vass Enikő írta...

Kedves Batka Manó!

Bár nem tudom, hogy pontosan hol is vagy, mikor iser ID-t kér, a telefonszamot érdemes nemzetkozi formatumban megadni, +3620 stb. vagyis a + jel ott kell legyen elotte kotelezoen!!!

Ha ez nem mukodik, de leirod pontosan, hol is vagy, akkor szivesen segitek!

Batka Manó írta...

Szia Veniko!

Köszönöm a gyors reagálást.
Hát igen, én is próbáltam + jellel, de azt nem fogadja el, mert hogy csak számok és betűk lehetnek benne.

Vass Enikő írta...

Szia!

Még mindig nem irtad meg, hogy hol is keri a user ID-t. Azert vagyok frusztralt, mert ennek mukodnie KELL, nagyon aprosagon mulik az egesz. veniko kukac gmail.com a mail cimem, irjal oda, megoldjuk ezt!!!

Névtelen írta...

Szia! Nemrég vettem egy e65-öt és sehogysem szeretne csatlakozni a voip szolgáltatómhoz(VoipStunt). Tudnál e esetleg ez ügyben nekem segíteni.Mikor csatlakozni próbálok folyton ezt írja ki, miután megpróbálta: "nem sikerült csatlakozni a csatlakozási hálózathoz" Mindent a szolgáltató oldalán találhatók szerint állítottam be és mégis valami probléma van.
A Wi-fi az müködik, mert netezni tudok.

Előre is köszönöm válaszod!

Stefa

Vass Enikő írta...

Szia!

Bocsi a késői válaszért, de feje tetején áll a világ. Ha nem sikerült csatlakozni, akkor én legelőször a felhasználónevet vagy a jelszót nézném meg, hogy helyesen van beírva. Ha ez is helyes, hát akkor már a VoipStunt-nál kell keresni a hibát, a SIP protokoll ugyanis egy általános és nyílt szabvány, de gyakran lazán értelmezik - valahogy úgy, hogy almák között is van piros és zöld is.

Remélem azért összejön, értesíts, mi történik!

Névtelen írta...

Nekem nokia 5800 van és Nimbuzz app amivel összetudtam kapcsolni a neophon-t. Köszi rengeteg információt :)forumr segíség bárkinek!! 2010.10.24. 20:20 Hozzászólás témája: Működik Nokia E52-vel a Neophon !!!
Kedves Fórumtársak !

Mie("mit csináltok Ti másként a Neophone-nál a többi szolgáltatóhoz képest? "-hangzott a kérdés...)
Továbbá szintén külön köszönetemet szeretném kifejezni a Nokia cég kiváló szoftverfejlesztőinek, a felbecsülhetetlen értékű munkájukért,amellyel sikerült egy már jól bevált sip stack megoldást (ezt használja a Nokia E51 az internetes hívások felépítéséhez) kivenni a további készülékek operációs rendszeréből, ellehetleníteni ezzel azokat a felhasználókat, akik a cégben bízva, Nokia okostelefonjukat VoIP hívások alkalmazásával szeretnék használni.

Továbbá más vonalon is elindultam és találtam egy szintén a Vippie -hez kapcsolódó, abból kifejlesztett megoldást.
Ez pedig nem más, mint a TiViPhone. (www.tivi.com) Itt már kész megoldás tölthető le ingyen és bérmentve.
A Neophonnak külön figyelmébe ajánlom az oldal tanulmányozását, mert nekik is hasonlóan kellene eljárni.
A TiVi megoldása nem más, mint, hogy az IMEI számért cserébe küld egy aktivációs kulcsot, amellyel az amúgy ingyen használható termékük megjegyzi az általunk beírt paramétereket. Semmi különös nincs a paraméterekben, mert be kell írni a telefonszámunkat, 0621xxxxxxx formában,(utána nem kell @ meg domain name ) természetesen a jelszó, na meg a sip szerver címe, amelyet tök mindegy, hogy sip.neophonex.hu vagy 193.91.75.213 formában adunk meg. A My number,(if You have one) helyére a telefon egy + jelet fog tenni, ez így jó, mert nem a Tiviphone előfizetői vagyunk. (egyébiránt az internetes oldalukon írják, hogy nem baj, ha valaki "kilakoltatja" a beállításokból a TIVI adatait
és a saját szolgáltatója sip szerver címét írja be !!!!!!)
A lényeg az Advanced configban van ! Ezt ki kell tölteni.
License key: válaszul kapjuk e-mailben az IMEI számért cserébe.
Sip server: sip.neophonex.hu vagy 193.91.75.213 (ahogy tetszik)
ZRTP settings: Passive
Clear ZRTP cache: x
Auto login: pipa
Display name: pl.Neophone
Codecs: GSM,aLaw,uLaw
Reset to defaults: x
Register time: 330 sec. (az alkalmazás eredetileg 800-at ajánl fel)
Use only internal IP: x (hacsak valaki nem proxyn keresztül csatlakozik a netre)
Nat-proxy: üresen marad (hacsak valaki nem proxyn keresztül csatlakozik a netre)
Auto show: pipa
Local SIP port: 5062
Stun server: sip.neophonex.hu

Hát ennyi kell az üdvösséghez és láss csodát elindul a Neophone a Nokia E52-vel és minden bizonnyal az E55 és E72-vel is.
Az UDP 5060 portról annyit kell tudni, hogy nyugodtan el lehet vele menni felsőbb értékekig is.Én történetesen 5065-ig teszteltem, működik. Ott van jelentősége, ha egy routeren több vezetékes, illetve mobil VoIP van, akkor szét kell őket port szerint is címezni, ellenkező esetben azonos port használatakor az egyik irányban meghal a hang.
Más téma... Megvizsgáltam a natív módban való telepítést is. Nem célszerű a Nokia menürendszerét használni.
Fel kell telepíteni az előző cikkben írt Sip_VoIP_3_x_Settings_v2_0.sis alkalmazást és azzal kell kezdeni a kitöltést.Nem kell jelenlét és XDM szolgáltatást telepíteni. El fog indulni, lehet belőle hívásokat kezdeményezni mint mobil, mint vonalas irányban, de a hívás fogadása már rázós dolog. Észrevettem, hogy ha a wifire feljelentkezést követően hívjuk a mobil készüléket, akkor ha a feljelentkezésünk új volt, tehát most értünk haza, akkor kb 2 percig hibátlanul fogad hívásokat, majd örökre foglaltat fog jelezni a kívülről hívó számára. Ha ekkor átjelentkezünk a szomszéd hálózatára, akkor a Neophone központ egy másik IP címről látja beérkezőnek a kliens regisztrálását és ad neki kb két percet. A kritikus 2 perc eltelte után ha hazajelentkezem a wifin, akkor előről indul a 2 perc, és ezt lehet ismételgetni a végtelenségig. Kérdés: a Macrotelnél miért megy rendesen? Ott elég bejelentkezni és kész