2007. október 27.

Firmware firssítés folyamata

A firmware frissítéséhez le kell tölteni egy külön alkalmazást a gépre, az a Nokia Software Updater. A Microsoft Visual C++ 2005-öt is telepíti a gépre ez a szoftver.

A szoftver azt javasolja, hogy készítsünk mindenképp másolatot a telefon memóriájáról egy külső memóriakártyára mielőtt nekilátunk a frissítésnek. Ez eltart két-három percig is. Ezt az Eszközök/Memóriakártya menüpontnál, az Opciók gombot kell megnyomni, ott pedig a telefon memória másolása memóriakártyára lehetőséget kell választani. Ezután a telefont kábellel kell a számítógéphez csatolni - ez otthon van -, azt is javasolja a frissítő, hogy a telefon akkumulátora legyen feltöltve, hogy a frissítés alatt nem merüljön le, illetve, hogy a SIM kártya legyen a telefonba, és hogy az Általános profil legyen kiválasztva.

Akkor ezt csak otthon tudom befejezni :-D.

Itthonról: Szóval akkor itthon folytattam a frissítést – miután valahonnan előhalásztam a kábelt. A harmadik lépésnél a update szoftver felismerte, hogy milyen firmware van a készüléken és elkezdte az automatikus frissítést. Nem vagyunk hülye amerikaiak, de figyelmeztetnek, hogy a telefon újraindul és hogy ebben az időben nem tudjuk elérni a segélyhívásokat, hogy a telefon memóriáját törli – igen ezért mentettünk memóriára – és hogy a kábelt ne húzzuk ki frissítés közben, mert ezzel súlyosan károsíthatjuk a telefont.





A telefon újraindul, majd a képernyőn megjelent, hogy Test mode meg Local mode majd elsötétül a képernyő, majd aztán fényes és kéri a PIN kódot – már ha van. Egy teljesen új és szűz telefont kapunk, a dátumot is be kell állítani rajta. Angol nyelvű, ezért átállítom magyarra, majd rögtön megyek a memóriakártyához, hogy az adatokat onnan update-olja. Őszintén, az volt a benyomásom, hogy az SMS-eket meg a névjegyeket is elmentette – de nem. Csak a Handy Calendart sikerült onnan visszanyerni

Mivel utoljára júliusban voltam paranoiás és akkor backup-oltam utoljára a telefonomat a Nokia Pc Suite programmal, hát a júliusi adatokat öltöm vissza a készülékembe. Pár adat elvesztődött, de hát ez van – figyelmesebbnek és gyanakvóbbnak kellett volna lennem.

Gyors újdonságok:a telepítések között van egy beállítás varázsló, ami e-mail, internetet, sms és mms beállításokban segít. Van egy Akt. Kulcs vagyis aktuáli kulcs, ami még nem tudom mire van.

A témák között megjelent egy Dots Pink és Dots Plum – vagyis rózsaszín és szilvaszín – na jó elismerem, hogy a női telefonosok kedvelhetik ezeket a színeket, de hát ennyire? Ez nem Hello Kitty telefon!!!

Megjelent egy W-Lan varázsló is, biztos ez is hasznos lesz majd valamire. Megjelent egy Ügyfélszolgálat menüpont az Eszközök-nél. Eddig ennyi.

20 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hmmm... nekem valamiert azt irja ki a szoftver frissito program egyfolytaban, hogy nincs elérhető frissités :(( (szintén pannon a szolgaltato)

Névtelen írta...

Közben megoldottam... NSS-el at kellett irnom a procuct kodot... itt talal leirast, aki hasonlo gondokkal kuzd: http://prohardver.hu/tema/otthoni_telefonszoftver-frissites/hsz_1-1.html

Vass Enikő írta...

Hálózatfüggő volt egyébként a telefon?

köszi a tippért, majd valószínűleg készítek belőle egy bejegyzést azoknak, akik nem olvassák a megjegyzéseket.

minden jot!

Névtelen írta...

Igen, pannonos lockolt telcsi... az akksi alatt levo kod teljesen mas volt mint az "alap" e65-os kod... amit egyebkent ha beirtam a nokia oldalra, akkor siman kidobta, hogy ehhez nincs még frissites :\

Nem artana egy iras errol valoban, mert fel napig keresgeltem mire nagy nehezen talaltam ezugyben valamit :)

Udv.: Gabor

Vass Enikő írta...

:-) igen nekem egy halozatfuggetlen telefonom van, es hat az embernek meg sem fordul a fejeben, hogy maskepp mukodhet a lockolt telefonoknal

majd megkerlek, olvasd at a ma megiradno bejegyzest, ha van hozzafuznivalod, kiegeszitenivalod, ne tartsd magadba

koszii!

iGabes írta...

He :) úgy láccik csak nekem sikerült elvesztenem a teljes teló memoriát.. mellesleg a telepítés után folyton azt írja ki, hogy valmit nem talál, persze extra gyorsan és nem tudom elolvasni. Most minden újra indítás után próbál telepítést befejezni sikertelen. Ha valaki tud ebben segíteni dobjon egy mélt rám.

Vass Enikő írta...

Szia!

Huha ez nem egyszeru hiba... nem talalkoztam ilyennel, igy nem tudok mit ajanlani. Ha esetleg sikerult megoldani, akkor ird meg lecci, hogy tudjak masok is :-).

minden jot!

Névtelen írta...

Sziasztok ! Tudna valaki segíteni ? Kellene nemek Mo-i forgalomba helyezett telefonnak product code-ja . Köszönöm ! mf@bestinfo.hu

iGabes írta...

Nah egy nagyon jó barátom segített a problémámban.
Leírom hátha valakinek segítség.
A frissítés lefutott, azért akadt meg a telefon, mert nekem több alkalmazás is az E-re vagyis a memoria kártyára volt telepítve. Ezt nem igazán szereti a nokia, tehát ajánlatos mindet C-re vagyis telefonra menteni. :) Letöröltem E-ről a progikat, és medzsik a telefon működött. És müxik most is :)

Vass Enikő írta...

Hali!

Örvendek, hogy sikerült megoldani és van jó telefonod. Szóval memóriakártyára kevés programot telepítsen az ember ezek szerint... ezt jó tudni mindenképp.

köszi, hogy leírtad!

iGabes írta...

A barátom azt mondta, ha nem muszáj és elfér a telefonban (E65-nek azért elég nagy a memoriája ehhez), akkor ne.
Inkább minden mást tegyünk a kártyára, képek, hangok, zenék. :)

Névtelen írta...

Pls segítsen vki,frissítettem én is és angol maradt,nem tudom magyarra állítani!!:(

Vass Enikő írta...

Szia!
Az alábbi menupontba kell bemenned:

Menü gomb, majd Tools / Settings / Telephone / General és ott a legelső menüpontnál tudod a telefon nyelvét átállítani magyarra. Amiután a telefon nyelve átállt a készülék újraindul.

Minden jót!
veniko

Névtelen írta...

Szia
Kellene egy kis segitség nekem is Nokia E65 van de én nem Magyarországon vettem hanem kaptam Svájcból!De a frissitést megcsináltam és átállt angolra de magyar nyelvet nem ad be!Ilyenkor mit lehet tenni!!Köszi előre is!!!

Vass Enikő írta...

Szia!

Hűha, nos ha nincs magyar nyelv, nem is tudom... korábban volt rajta? Sajnos nem tudom, nyelveket hogy kell telepíteni rá, esetleg keresd meg az ügyfélszolgálatot, hátha tudnak segíteni.

Minden jót!
e.

Névtelen írta...

Szia!
Korábban se volt rajta de még angol se most lett angol ahogy frissítettem.Oké mindegy azért köszi hogy segítettél!!:(

Vass Enikő írta...

Szia! Közben ezt találtam a neten: #

Vagyis ha beviszed egy Nokia boltba, akkor ráteszik a magyar nyelvet, ennyi. Egyébként, ha összejön, akkor kérlek írd meg nekem, hogy végül összejött-e, erdélyi barátom telefonján sincs magyar nyelv, lehet ő is szeretne telepíteni.
Köszi!!

Why has my device changed language after updating?

After an update, your Nokia device may restart in its native language. To change the language go to Settings > Phone > General > Phone language.

If your Nokia device was originally manufactured for use in another country or region, using Nokia Software Updater may revert the set of available device languages to the original language set.

If your preferred language is no longer available after using Nokia Software Updater, you may need to return your Nokia device to a Nokia Care point to have this language reinstated.
Ezen a címen: http://europe.nokia.com/get-support-and-software/download-software/device-software-update/faq#faq1

Névtelen írta...

Szia kártya nélkül nem működik a frimware frissítés.
Hogyan lehet sim kártya nélkül frissíteni?

Vass Enikő írta...

Szia!

Hűha, kártya nélkül nem próbáltam... és nem is fogom, most más telefont használok.... Esetleg nincs leejárt SIM kártyád, játha azt is elfogadja?

Minden jót!
e.

Sznida írta...

Helló mindenkinek!
Érdeklődnék hogy kikapcsolt készülék esetén lehetséges-e a szoftver frissítés?