2007. október 14.

Letöltés menüpont - további alkalmazások 2.

Még szeptemberben elkezdtem a Nokia Letöltés menüpontjáról írogatni, és meglepetés, most a Nokia frissítette az ingyen letölthető kis alkalmazások tárházát. Megjelent egy külön Extra applications menüpont, ahol további programok vannak. Köszönjük Nokia. Időközben leellenőriztem, hogy nincs-e firmware frissítés a telefohoz, de nincs.

Mielőtt a programokra térnénk, egy furcsaságot meg kell jegyezzek. A telefonomat GSM üzemmódba helyeztem át, mert a londoni kirándulás alatt nem akartam folyamatosan tölteni a telefonomat. Errefel az történt, hogy csörgött a telefon, felvettem, és se kép se hang: nem hallottam, amit a másik fél mondott, így hát effektív nem tudtam használni. Így hát fogtam és visszaállítottam duál üzemmódba. (Menü/Eszközök/Beállítások/Telefon/Hál.beállít. és itt lehet állítani a hálózatokat).



(dr. bóka igen, van új téma, dots blue, de erről kicsit később írok)

Akkor lássuk, mit is ad a symbian telefonokra a Nokia. A Golf Pro mellett megjelent a Mobile Magnifier Lite nevű alkalmazás. Egyszerű: 1,25 vagy 1,50-szeresen nagyítja a képernyő tartalmát, így nem kell szemüveg után nyúlni SMS íráskor (szó szerint ezt írja leírásában). Sajnos a szoftvernek nincs magyar változata, az angolt választottam ki telepítéskor. Kicsit lassan telepítődik, de ki lehet várni.

A programnak egyszerű beállításai vannak: hogy bekapcsoljuk-e a nagyítást vagy sem, hogy 1,25 vagy 1,5-szörös nagyítást választjuk, hogy a telefon bekapcsolásákor induljon-e automatikusan vagy hogy a görgetés lehetősége meglegyen.



A görgetés azt jelenti, hogy például, ha megjelenik egy ablak, ami nem fér be a képernyőbe - az E65-ösben a nagyított legtöbb képernyő nem fér belé - akkor azt automatikusan és lassan végiggördíti szemünk előtt.

Próbáltam lementeni screenshottal, hogy hogyan is néz ki a nagyított képernyő, de csak a normál képernyőt mentette le, így sajnos nem tudok fotóval szolgálni.

Hasznos alkalmazás, de én már megszoktam az apró betüket, nem fogom megtartani. Aki rosszabbul lát, annak viszont ajánlott. A program weboldala itt van, a teljes verzióban a fontokat is szépen kisimítják, hogy szépek legyenek.

Letölthető témákról: a Nokia katalógusban a letölthető témák között megjelent a Dots Blue. Mivel ez közelebb van a Dots Green-hez és már nagyon untam a régit, letöltöttem és telepítettem. Szívem szerint valami zöldes témát használnék... de hát ez van. Nem emlékszem, hogy ott volt-e régebb a Dots Red, de most az is van a Grey és a Mocha mellett.

1 megjegyzés:

muellah írta...

ha zöldes témát szeretnél én a greenium témát ajánlom.

http://images.google.hu/images?hl=hu&q=greenium+nokia+e65&gbv=2

vagy

http://shop.psiloc.com/en/Application,262277,Psiloc+Greenium+Theme

dobj egy priv mailt, ha érdekel, átdobom (asszem szignózni kell...): muellah.tammas@gmail.com

ami miatt nagyon szeretem, az az, hogy a használt grafika miatt (vektoros ikonok) sokkal gyorsabb a teló, mint egy hagyományos theme-mel.