2007. október 1.

Mi van ha tanúsítványhiba van?

Korábban már írtam arról, hogy nem tudom átállítani valamiért a telefonomat, ezért a nem aláírt programokat, témákat nem tudom telepíteni a telefonra. A hétvégén kiderült, hogy miért is van mindez.

De kezdjük a legelején: gyakori, hogy a kis freeware alkalmazásoknak nincs tanúsítványuk a Nokiától, így azokat alapból nem lehet telepíteni a készülékre. Ez logikus is, hiszen nem biztos, hogy az az alkalmazás nem rontja el valahogy a készüléket, a Nokia tehát így védi a telefonokat. Azonban ezt meg lehet kerülni: a Menü/Telepítések/Alk. kezelő menüpontokba kell bemenni. Nálam kicsit lassú, mert már sok a telepített szoftver. Mikor ez a menüpont megvan, akkor az Opciók/Beállítások pontot kell előhívni.




Itt a Szoftvertelepítés lehetőséget kell kiválasztani.



Amint az a hétvégén kiderült, véletlenül, nálam fordítottan működik a kiválasztás lehetősége: általában amit kiválasztunk, az az erősebb szín, itt viszont épp fordítva van, a fehéres, halványabb színnel jelezték a kiválasztást. Vagyis számomra ez tűnt logikusnak ennél a két választási lehetőséggel rendelkező menüpontnál. Megnéztem, máshol is fehéressel jelzik ki, amit választ az ember. Na mind1. Ha az összes szoftvert szeretnénk engedélyezni, akkor a Mind lehetőséget válasszuk ki.

A tanúsítvány ellenőrzését is ki kellene kapcsolni, ahhoz, hogy minden zökkenőmentesen működjön, ezt nyilván a következő pontnál lehet megtenni. Ha ez nincs kikapcsolva, akkor online igyekszik ellenőrizni a program tanúsítványát, ez online forgalmat jelent, illetve nem biztos, hogy telepítődik.



Persze, ha kikapcsoljuk ezt, akkor elképzelhető, hogy olyan progamot is kipróbálunk, ami teljesen elcseszi telefonunkat. Így hát csínján bánjunk ezzel a lehetőséggel.

És akkor most végre telepíthetek telefonomra egy másik témát. Mert ezt a kékeset már unom, én olyan zöldes emberke vagyok. És a Metro szoftvert is telepítem, yuhééé!!

4 megjegyzés:

Unknown írta...

ha találsz valahol normális témát ne tartsd magadban:))

az alapokat már átnéztem (mokka dots red dots tudomisén) , de egyenlőre semmi úgyhogy nálam a szürke dots van most..:(

Névtelen írta...

Hmm.. Nálam még így is tanúsítványhibás. :/

Névtelen írta...

Köszi szépen a magyarázatot:)
Sokal job így, egy 50 cent-es témát töltöttem le rá, és jól szuperál.
Csak ha visszaapcsoljuk az online tanúsítványt akor letiltja az aktív témát?

Vass Enikő írta...

Szerintem nem tiltja le az aktiv temat.....